Vanmiddag een stuk gelopen naar kijktoren Babbelaar in Nationaal Park Lauwersmeer. Dit verveelt echt nooit! Weer zoveel moois gezien én gehoord. Eerst door een bossige omgeving gelopen. Heel veel vogels gehoord. Helaas maar weinig gezien. Later door open gebied met veel riet en de bijbehorende rietzangers, rietgors en roodborsttapuiten. Heerlijke middag gehad!
Tag: Rietzanger
Op zoek naar de draaihals, wel gezien, niet op de foto
Op Facebook circuleren al twee dagen foto’s van een vogeltje dat de draaihals heet. Een spechtensoort heb ik me laten vertellen. Ik heb lang zitten wachten en niks gezien. Toen ben ik maar een stukje gaan lopen en heb hem gehoord én gezien, maar het beestje was te snel voor een foto. En hij zat…
Rondje Soestpolder
Vanmiddag even de auto gepakt en naar de Soestpolder nabij Burgum gereden. Lekker even rondje gewandeld. Hoop gezien weer. Een fitis, rietzanger, tapuit, specht, zwaluwen, rietgors, een hele lieve haas. Die laatste ga ik zeker eens natekenen binnenkort. Zo’n lief koppie. Al met al was het lekker even.
Mijn eerste roodborsttapuit en rietzanger van dit jaar
Heerlijk het seizoen is weer begonnen! Hoewel het vanmiddag met de wind nog fris was toch even lekker gewandeld samen met Banjertje i het Bûtenfjild. Ik spotte ook nog een roodborsttapuit en een rietzangertje. Voor mij weer de eerste van dit seizoen. Altijd weer leuk!
Rondje Soestpolder (Burgum)
Ik ben er al vaker geweest, de Soestpolder in Burgum en ik kom er graag. Vooral doordeweeks. Je ziet er geen mens, heerlijk! Ik struin het liefst helemaal alleen door de natuur. Veel gehoord en gezien, Reeën, zwanen, rietzangertjes, fuut, rietgors (niet op de foto), ijsvogel (helaas niet op de foto)… Geniet mee middels onderstaande…
Vogelkijkhut De Baak (Lauwersmeer)
Vanmiddag zijn we even samen naar vogelkijkhut De Baak geweest in het natuurgebied Lauwersmeer. Prachtig uitgestrekt gebied ook weer. We werden alleen constant aangevallen door de dazen. Niet leuk meer….





